Veel gestelde vragen

Algemeen: Op veel vragen is een antwoord nodig dat bij uw persoonlijke situatie past. Daarom kunt u het beste direct contact met ons opnemen.
U kunt ons bellen op 020-6595952, mailen naar info@dgbnet.nl of maak direct een afspraak

  1. Ik ga binnenkort verhuizen, hoe gaat het dan met mijn polissen?
    Stuur op tijd uw adreswijziging naar ons op dan zorgen wij dat al de polissen die via ons kantoor lopen worden verhuisd naar uw nieuwe adres. Een tip is om het verzekerde bedrag van uw inboedelverzekering met een inboedelwaardemeter te controleren of u na de verhuizing nog voldoende verzekerd bent.
  2. Wij hebben een kind gekregen, hoe gaat dit met onze polissen?
    Stuur ons een geboortekaartje en wij regelen dat u nieuwe kindje direct is meeverzekerd.
  3. Ik kreeg een brief dat ik betalingsachterstand heb. Wat moet ik nu doen?
    Betaal zo snel mogelijk de rekening want het kan zijn dat u niet meer verzekerd bent. Is dit om specifieke redenen niet mogelijk, neem dan contact met ons op.
  4. Ik heb schade; wat moet ik doen en hoe gaat dat verder?
    Of het nu gaat om autoschade, schade aan de woning of schade aan uw bagage na een reis, u moet in ieder geval een schadeformulier invullen en naar ons toesturen. Veel schadeformulieren vindt u hier. Maak zo mogelijk foto’s van de schade, zoek de aankoopnota of het garantiebewijs van het beschadigde artikel of vraag vast een proforma-factuur op bij een hersteller. Zo kan de schade zo snel mogelijk verwerkt worden. En neem uiteraard even contact met ons op zodat wij u kunnen helpen met de verdere afhandeling.
  5. Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?
    Als u een auto verkoopt moet u altijd een vrijwaringbewijs krijgen. Stuur ons een kopie hiervan (mag ook digitaal) per brief of mail waarin u aangeeft of u de verzekering wil beëindigen, tijdelijk wil opschorten of wil overzetten naar een andere auto. In dat laatste geval ontvangen wij ook graag de gegevens van de nieuwe auto. Wij gaan dan ervoor zorgen dat uw autoverzekering conform uw wens wordt aangepast.
  6. Hebt u een andere auto gekocht of gaat u er binnenkort een kopen?
    Bel ons op met alle gegevens van uw nieuwe auto en wij zorgen voor de prima verzekering.
  7. Ik ga trouwen of samenwonen; wat kan ik het beste regelen?
    Gefeliciteerd! Een dergelijke verandering heeft niet alleen grote impact op uw leven maar ook op uw financiële situatie. Maak daarom nu direct een afspraak zodat wij voor u een nieuw behoefteprofiel en financieel plan kunnen maken.
  8. Er is iemand overleden. Wat moet ik doen?
    Gecondoleerd. Bij een dergelijke situatie komt er veel op u af. Wij helpen u graag een deel van de administratieve zaken af te handelen. Bel ons op nummer 020-6595952 of maak direct een afspraak.
  9. Wat is de waarde van mijn levenpolis?
    Meestal krijgt u van de maatschappij eens in de zoveel tijd het waardeoverzicht toegestuurd. Mocht u dit niet hebben ontvangen, neemt u dan contact met ons op en wij gaan dat voor u opvragen.
  10. Ben ik voldoende verzekerd voor mijn huis?
    Wilt u dit zeker weten? Vraag ons dan een keer in de 5 jaar om een inboedelwaardemeter of een herbouwwaardemeter. Hierdoor bent u verzekerd tegen onderverzekering.